De klanten van Speedcargo aan het woord: Sierk Elsinga

Op 19 maart is het klantendag. De klant staat uiteraard elke dag bij ons centraal, maar we vonden dit toch een goed moment om nou eens aan één van onze klanten te vragen hoe zij de samenwerking met Speedcargo ervaren. Graag leren we ook van onze klanten, vandaar dit artikel! Aan het woord is Sierk Elsinga, Hoofd Logistiek van Pyrasied Xtreme Acrylic.

 

 

Hoelang maak je al gebruik van de diensten van Speedcargo?

Ik denk dat we nu al zo’n 10 jaar gebruik maken van jullie diensten. Dat is al best lang natuurlijk!

 

 

Welke onduidelijkheden had je over koeriersdiensten voordat je klant bij ons werd?

We hebben voor Speedcargo gebruik gemaakt van een andere koeriersdienst. Daar lagen vooral de onduidelijkheden rondom het wagenpark zelf, we wisten bijvoorbeeld niet wat voor auto’s ze hadden en wat we maximaal kunnen laden. Verder was het doorgeven van de zending alleen telefonisch mogelijk of via de email.

 

 

Welke andere aanbieders heb je overwogen voordat je klant werd bij ons?

We zijn na de vorige koerier uiteindelijk via het internet bij Speedcargo terecht gekomen. Dat gaf meteen een goed gevoel, vooral door de communicatie die Speedcargo voert op de website en de aanwezige informatie die Speedcargo op de website heeft staan. Hierdoor hebben wij toen ook geen andere aanbieder overwogen. Het was meteen raak!

 

 

Waarom heb je besloten om klant te worden bij ons?

Wij zijn een bedrijf dat zendingen in allerlei afmetingen en gewichten levert in zowel het binnenland als het buitenland. Denk hierbij ook aan grote en kostbare projecten die geheel schadevrij aangeleverd moeten worden bij onze klanten. Kwetsbaarheid speelt hierbij natuurlijk een zeer grote rol en daar moet het wagenpark van de koerier wel nauw op aansluiten. Speedcargo is  van alle markten thuis en deze service vind je lang niet bij elke andere koerier.

 

Hoe zou je ons beschrijven bij een vriend?

Speedcargo is een no-nonsense bedrijf. De echte Friese nuchterheid staat hoog in de vaandel en zijn erg klantgericht. De communicatie met Speedcargo verloopt altijd goed!

 

Stel jij bent de baas van Speedcargo voor één dag, hoe zou jij het aanpakken?

De huidige eigenaren van Speedcargo doen hun werk al perfect, ik zou dus niks veranderen. Gewoon zo doorgaan.

 

 

Waar moeten wij nooit mee stoppen?

Blijf jezelf! Hou de service en de klantvriendelijkheid hoog in het vaandel.

 

 

Waar moeten we onmiddelijk mee stoppen?

De wachttijden bij klanten per minuut doorbereken aan de opdrachtgever. Je betaalt uiteindelijk ook al een bedrag per extra stop en de opdrachtgever kan er niks aan doen dat zijn klant niet gelijk kan laden of lossen. Als het onoverkomelijk is, dan vind ik een staffel per kwartier veel beter overkomen als per minuut. Hier laat je wat, daar win je wat. Als ik heel eerlijk ben, dan vind ik de wachttijd per minuut doorberekenen een beetje sappelen.

 

 

Hoe ervaren jullie de samenwerking met onze chauffeurs/chauffeuses?

Heel goed! De chauffeurs/chauffeuses van Speedcargo zijn ten allen tijde rustig, netjes, kantvriendelijk en ze doen nooit moeilijk. Ze profileren zich op deze manier echt als het visitekaartje/verlengstuk van Speedcargo.

 

 

Hoe vinden jullie onze telefonische bereikbaarheid?

Ook goed. Je hoeft nooit lang te wachten en je krijgt direct antwoord op al je vragen.

 

 

En onze planning? Wat vinden jullie van het Mendrix planning platform?

Dit werkt super, je kan alles qua wagenpark boeken en je ziet gelijk de prijs die aan de rit hangt. Verder is het adresboek natuurlijk ook erg makkelijk. Daarnaast kan je de route zelf een beetje bepalen, Dit is erg handig in verband met klanten die bijvoorbeeld als eerste geleverd willen hebben. Dit alles kun je in de Mendrix planning perfect doorgeven.

 

 

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen?

Mocht je na het lezen benieuwd zijn naar onze diensten, dan kan je ons gerust bellen. Met een druk op de knop hieronder, kan je ons ook een bericht sturen. Deze beantwoorden wij zo spoedig mogelijk!